Når man driver en virksomhed med ca. 15.000 ansatte, fordelt i 88 butikker over hele landet, kan det til tider være vanskeligt at få et vigtigt budskab ud til alle.
Føtex har lige fået en ny hjemmeside, som skal virke som en bro mellem onlinehandel og traditionel butikshandel. Derfor var det enormt vigtigt at alle ansatte i butikkerne var klar over hvilke muligheder, der nu havde åbnet sig, når Hr. og Fru. Hansen kommer i butikken og stiller spørgsmål til det, de har undersøgt på hjemmesiden.
Ud fra denne premis fik vi til opgave at stykke en film sammen, som både sparker gejsten igang hos de ansatte, og som også giver en gennemgang af de vigtigste nye funktioner. For at vise en hjemmesides indhold, tyr man ganske naturligt til animationsarbejde - så med Føtex’ grundskitse i hånden kunne vi animere og fremhæve de vigtigste elementer fra siden, så en butiksansat hurtigt kan genkende tingene, når de står med en kunde i butikken. Til den motiverende del af filmen, udformede vi, i nært samarbejde med Føtex' projektteam, en række “catch-phrases”, som koncern-cheferne fik lov at præsentere.